تور سریلانکا

جزییات تور

شهر مبدأ: تهران
خدمات تور: تور سریلانکا

خدمات :
__ اقامت در هتل چهار ستاره شامل ۹ وعده صبحانه و ۱ وعده شام
__قیمت :
اتاق دو تخته ۹۵۰$ + بلیط و ویزا
اتاق یک تخته ۱۵۵۰$ + بلیط و ویزا
کودک زیر ۱۲ سال ۹۰۰$ + بلیط و ویزا
هزینه ویزای سریلانکا ۶۰$

__بلیط پرواز رفت و برگشت
__ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت
__راهنما
__بیمه مسافرتی

توضیحات:

۱-صدور بیمه برای افراد بالای ۶۰ سال اجباری و مبلغ آن جداگانه مازاد بر مبلغ تور اخذ خواهد شد٫
۲-پرداخت حداقل ۵۰% مبلغ تور در زمان ثبت تور الزامی میباشد٫
۳-پرواز و هتل چارتر و غیرقابل استرداد میباشد
۴-دربرخی از هتل ها قابلیت رزرو فقط یک کودک میباشد لطفا با کانتر چک شود
۵-مسئولیت کنترل پاسپورت مسافرین از بابت هرنوع ممنوعیت خروج از کشور برعهده مسافر میباشد
۶-لطفا بعد از دریافت مدارک حتما تمامی اطلاعات را چک کنید و در صورت مغایرت به کانتر مربوطه اطلاع دهید ٫


سفرتو قسطی برو !
با سبوح سیر ، کل دنیارو اقساطی سفر کن !!
با آژانس مسافرتی سبوح سیر این امکان رو داری که تورهای داخلی و خارجی رو بدون ضامن با شرایط اقساط ویژه سفر کنی ٫

شرایط اقساط :

🔵 ۱ الی ۱۰ قسط ( فقط با چک صیادی )
🔵 توجه داشته باشید شرایط اقساط شامل تورهای لحظه آخری نمی شود

مدارک مورد نیاز :

🔴 اصل کارت ملی
🔴 اصل شناسنامه
🔴 پاسپورت (تورهای خارجی)
🔴 چک صیادی (چک بنفش)
🔴 برای متقاضیان شخصی یکی از این موارد: سند مالکیت، اجاره نامه، فیش حقوقی یا گواهی اشتغال
🔴 فرم پر شده تور‌های اقساطی به امضا رسیده توسط مسافر
🔴 تحویل حضوری چک‌ها با توجه به تعداد اقساط درخواستی
*** زمان تور ۲۲ الی ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

📌 جهت اطلاع از شرایط رزرو تور با شماره ی ذیل تماس حاصل فرمایید

۰۲۱-۳۸۴۷۹
باراژ تراول داخلی ۳۰۰-۳۰۳

کشورهای مورد بازدید:

شهرهای مورد بازدید:

شرح

 

تور سریلانکا

سریلانکا، یکی از بهترین مقاصد ساحلی جهان محسوب می‌شود و از سوی دیگر، با فرهنگ و تاریخ غنی خود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاوش و ماجراجویی است. جاهای دیدنی سریلانکا آنقدر زیاد است که شاید با یک بار سفر نتوانید از همه آن‌ها دیدن کنید. این کشور جزیره‌ای در جنوب آسیا و کشور هند قرار دارد و گردشگران بسیاری را در فصول مختلف سال به خود جذب می‌کند.

حالا که می‌دانید سریلانکا کجاست، وقت آن رسیده که آماده شوید و از جاهای دیدنی سریلانکا در شهرهای مختلف آن بازدید کنید. از جاهای دیدنی سریلانکا می‌توان به معبد گانگارامایا و مسجد سرخ کلمبو، قلعه گاله، معبد دندان در کندی، شهر تاریخی پولونارووا، طبیعت منحصربه‌فرد نووارا الیا، آبشار راوانا و پل ۹ قوس در شهر الا اشاره کرد؛ جاذبه‌ هایی که در این کشور انتظار شما را می‌کشند. در ادامه این مطلب، به شهرهای پرطرفدار سریلانکا سفر خواهیم کرد و با بهترین جاهای دیدنی سریلانکا آشنا خواهیم شد.

بهترین جاهای دیدنی سریلانکا:

جاهای دیدنی کلمبو در سریلانکا

کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. تنوع فرهنگ و تاریخی کلمبو باعث شده که این شهر با جاذبه های دیدنی بسیار، از گردشگران استقبال کند. کلمبو شهر پر هیاهو و شلوغی است و تلفیق زندگی مدرن، بناها و ویرانه‌های استعماری در آن برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید به شهر کلمبو سریلانکا سفر کنید، بیایید قبل از هر چیزی با برخی از معروف‌ ترین جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا آشنا شویم.

جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی کلمبو

تاریخ شهر کلمبو که از پرتغال، هلند و بریتانیا ریشه می‌گیرد، باعث تنوع فرهنگی و معماری آن شده و به همین خاطر، وقتی به این شهر سفر می‌کنید، مجذوب دیدنی‌های تاریخی آن خواهید شد. در سفر به این شهر می‌توانید از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی بسیاری بازدید کنید. لیست بعضی از جاهای دیدنی کلمبو را که ارزش تاریخی و فرهنگی دارند، در ادامه می‌خوانید:

 

  • موزه ملی کلمبو

 

موزه ملی کلمبو

 

  • موزه ملی تاریخ طبیعی
  • موزه هلندی کلمبو
  • معبد گانگارامایا (Gangaramaya)
دیدنی‌های سریلانکا | معبد گانگارامایا
  • مسجد سرخ
  • معبد سری کایلا واساناتان (Sri Kailawasanathan)
معبد کایلا واساناتان
  • معبد کلانیا راجا ماها ویهارایا (Kelaniya Raja Maha Viharaya)
  • شهر تاریخی پولونارووا (Polonnaruwa)

جاهای دیدنی طبیعی شهر کلمبو

علاوه بر جاهای دیدنی تاریخی، کلمبو با جاذبه‌ های طبیعی، سواحل و پارک‌های متنوعی نیز از شما استقبال می‌کند. شما می‌توانید در ساعت‌های مختلفی از شبانه‌روز به پارک‌های کلمبو بروید یا روز خود را با بازدید از باغ‌ وحش و یا استراحت در سواحل سپری سپری کنید. اگر قصد سفر به شهر کلمبو را دارید، بیایید در ادامه با برخی از جاذبه‌های طبیعی این شهر آشنا شویم :

  • پارک ویهاراماهادوی (Viharamahadevi)
  • پارک گال فیس گرین (Galle Face Green)
  • باغ جانورشناسی ملی سریلانکا
  • باغ وحش دهیوالا (Dehiwala Zoo)
  • ساحل مونت لاوینیا (Mount Lavinia)
  • دریاچه بیرا (Beira)

سایر جاذبه های گردشگری کلمبو سریلانکا

کلمبو جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز دارد که بازدید از آن‌ها در سفر به این شهر خالی از لطف نیست. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

برج لوتوس یا نیلوفر آبی

برج لوتوس یا نیلوفر آبی یکی از جاهای دیدنی شهر کلمبو است که تقریبا از همه نقاط این شهر می‌توانید آن را ببینید. برج لوتوس شبیه گل نیلوفر آبی طراحی شده و بلندترین سازه مستقل آسیای جنوبی است که با ارتفاع بیش از ۳۵۰ کیلومتر یکی از جالب‌ترین نقاط دیدنی کلمبو به شمار می‌رود. در این برج، موزه مخابرات، مرکز خرید، رستوران گردان و مناطقی برای تماشای چشم‌اندازهای شهر وجود دارد.

بازار پتا

بازار پتا (Pettah) یکی از مشهورترین جاذبه‌ های گردشگری کلمبو و جاهای دیدنی این شهر است؛ جایی برای خرید و بازدید از معابد هندو و بودایی، خانه‌های اشرافی، موزه کلمبو، مراکز تجاری و غیره.

میدان استقلال

میدان استقلال کلمبو بیش از هر چیزی نماد استقلال و قدرت سریلانکا است. میدان استقلال کلمبو، بنایی با سقف شیروانی و ستون‌های بزرگ است که در آن مجسمه اولین نخست وزیر سریلانکا، «دون استفان سنانایکه» به چشم می‌خورد. در محوطه این میدان می‌توانید استراحت، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنید.

جاهای دیدنی بنتوتا در سریلانکا

بنتوتا شهری ساحلی در جنوب کشور سریلانکا است که در استان جنوبی و در نزدیکی شهر کلمبو و گاله قرار دارد. بسیاری از جاهای دیدنی سریلانکا در این شهر قرار دارد و همین امر گردشگران را از سراسر جهان به بنتوتا دعوت می‌کند. از معروف‌ترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • ساحل بنتوتا
  • رودخانه بنتوتا
  • باغ بریف بنتوتا (Brief Garden Bentota)
  • معبد گاله پاتا ویهارا (Gaalipata Vihare)
  • معبد کاند ویهاری (Kande Vihare)
  • پرورشگاه لاک پشت کوسگودا (Kosgoda)
  • جزیره سینامون (Cinnamon)
  • قلعه هلندی گال (Galle Dutch Fort)
  • باغ لونوگانگا (Lunuganga)

جاهای دیدنی سیگیریا در سریلانکا

سیگیریا یکی از معروف‌ترین شهرهای دیدنی‌ سریلانکا است که در ۱۷۳ کیلومتری شهر کلمبو قرار دارد. شهرت اصلی این شهر کوچک، وجود یک جاذبه دیدنی خاص در آن است؛ قلعه سیگیریا، یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط دیدنی سریلانکا. این قلعه‌ سنگی و کهن در دل جنگل‌های سریلانکا قرار دارد و قدمت آن، به حدود هزار و ۶۰۰ سال قبل برمی‌گردد. این قلعه که از میراث جهانی یونسکو است، در ارتفاع ۲۰۰ متری قرار دارد و بسیاری از گردشگران ماجراجو، در سفر خود به این شهر کوچک صعود به قلعه سیگیریا را در برنامه خود قرار می‌دهند؛ جایی که می‌توانند بر فراز آن، چشم‌اندازهای اطراف را تماشا کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید در سفر خود به سریلانکا از دیگر جاهای دیدنی سیگیریا سریلانکا مانند موزه سیگیریا و صخره پیدورنگالا (Pidurangala Rock) نیز دیدن کنید.

سیگیریا Sigirya

جاهای دیدنی کندی در سریلانکا

کندی، ‏یکی از شهر‌های مهم گردشگری سریلانکا است و دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. این شهر، در مرکز سریلانکا و در ۱۲۰ کیلومتری کلمبو قرار دارد. کندی جاهای دیدنی بسیاری دارد و همین امر، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری سریلانکا تبدیل کرده است. میراث فرهنگی غنی و طبیعت زیبای شهر کندی، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مسافران تور سریلانکا تبدیل می‌کند. بیایید در ادامه با چند مورد از جاهای دیدنی کندی سریلانکا آشنا شویم.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی پرادنیا کندی

اگر دوستدار انواع گل‌، گیاه و ادویه‌جات هستید، در سفر به سریلانکا بازدید از باغ گیاه‌شناسی سلطنتی پرادنیا کندی (Peradeniya Royal Garden) را از دست ندهید. باغ‌ پرادنیا باغ بزرگی به مساحت ۱۴۷ هکتار است که بیش از ۴ هزار گونه گیاهی و ۱۰ هزار نوع درخت در آن زندگی می‌کنند و به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ سریلانکا نیز شناخته می‌شود. در این باغ، می‌توانید از انواع گل‌های ارکیده، ادویه‌جات، گیاهان دارویی و درختان بامبو، انجیر، درخت گلوله توپ، نخل دوبل نارگیل و حدود ۲۰۰ گونه دیگر از درختان نخل و غیره بازدید کنید.

معبد دندان

معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth Relic) که به معبد «سری دالادا مالیگاوا» (Sri Dalada Maligawa) نیز معروف است، یکی از مقدس‌ترین‌ مکان‌های بودایی در جهان شناخته می‌شود. در این معبد، دندان بودا در محفظه‌ای به شکل یک استوپا (سازه گنبدی شکل) نگهداری می‌شود. این معبد، یکی از جاهای دیدنی کشور سریلانکا است که معماری سنتی سریلانکایی با کنده‌کاری‌های پیچیده و سقف طلایی را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

معبد لانکاتیلاکا ویهارا

معبد لانکاتیلاکا ویهارا (Lankatilaka Vihara) با نام کامل سری لانکاتیلاکه راجاماها ویهارایا (Sri Lankathilake Rajamaha Viharaya)، از معابد بودایی مشهور شهر کندی و یکی مناطق دیدنی سریلانکا است. سبک معماری منحصر‌به‌فرد این معبد در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. این معبد، بر صخره طبیعی پانهالگالا قرار دارد که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

گورستان سربازان کشور

شاید برایتان عجیب باشد که یک نام گورستان در لیست جاهای دیدنی سریلانکا قرار داشته باشد! اما حقیقت آن است که گورستان سربازان کشور یا قبرستان جنگ کندی (Kandy War Cemetery) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا است. این گورستان یک قبرستان نظامی است که در آن بیش از ۲۰۰ تن از سربازان جنگ جهانی دوم خفته‌اند.

مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی، مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا (Bahiravokanda Vihara) است. این مجسمه، با حدود ۲۶ متر ارتفاع، نمای خیره‌کننده‌ای را از شهر کندی به نمایش می‌گذارد و از اکثر نقاط شهر دیده می‌شود.

موزه ملی کندی

اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه‌مندید، موزه ملی کندی می‌تواند یکی از گزینه‌های‌تان در بازدید از مکانهای دیدنی سریلانکا باشد. این موزه در بخشی از کاخ سلطنتی سابق کندی و در نزدیکی معبد دندان مقدس قرار دارد. معماری ‏این موزه بر اساس معماری باستانی شهر کندی طراحی شده است و بیش از ۵ هزار اثر تاریخی نیز در این موزه نگهداری می‌شود.

مزرعه چای گیراگاما کندی

سریلانکا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای دنیا است؛ به همین دلیل عجیب نیست که در سفر به این کشور با مزارع چای بسیاری روبه‌رو شوید. مزرعه چای گیراگاما کندی (Giragama Tea Plantation) نیز یکی از آن‌هاست. این مزرعه در خروجی شهر کندی قرار دارد و شامل کارخانه تولید چای و تپه‌های چای‌کاری شده از چای سبز گرفته تا ارل‌گری نیز است.

دریاچه کندی

از دیگر جاهای دیدنی کندی سریلانکا باید به دریاچه کندی اشاره کنیم؛ دریاچه‌ای که در وسط شهر کندی قرار دارد.

جاهای دیدنی نووارا الیا سریلانکا

نووارا الیا (Nuwara Eliya) در ییلاقات استان مرکزی سریلانکا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مناطق تولید چای در این کشور است. این شهر روی تپه‌های چای و در ارتفاع هزار و ۸۶۸ متری قرار دارد و آبشارهای اطراف این منطقه، زیبایی آن را دوچندان کرده است. آب‌و‌هوای خوب و مناظر دیدنی شهر نووارا الیا، یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران سراسر دنیا به این شهر است. از جاهای دیدنی الیا سریلانکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پارک ویکتوریا
  • املاک چای پدرو (Pedro Tea Estate)
  • دریاچه گرگوری (Gregory)
  • مزارع توت فرنگی
  • معبد سیتا امان (Seetha Amman)
  • باغ گیاه‌شناسی هاکگالا (Hakgala)
  • پارک ملی گالویز لند (Gallway’s Land)
  • آبشار lovers Leap

جاهای دیدنی الا سریلانکا

الا (Ella) در سریلانکا، شهر کوچکی است که میان مزارع سرسبز چای محصور شده. این شهر بهشتی، مکانی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی، کوهنوردی و همچنین تماشای آبشارهای زیبا است. اگر می‌خواهید در سفر به سریلانکا، یک فضای زیبا، آب‌وهوای دلپذیر و همنشینی با مردمی خونگرم را تجربه کنید، بازدید از شهر الا را در برنامه سفر خود قرار دهید. بخشی از جاهای دیدنی الا سریلانکا عبارتند از :

  • کارخانه چای سیلان
مزارع چای سریلانکا نوارالیا
  • قله آدامز کوچک (Little Adams)
  • صخره الا (Ella Rock)
  • آبشار دیالوما (Diyaluma)
  • آبشار راوانا (Ravana)
  • پل ۹ قوس (Nine Arch)
Nine Arch Bridge پل نه قوسی سریلانکا
  • منطقه Lipton’s Seat با منظره شگفت‌انگیزی از مزارع چای

جاهای دیدنی الا سریلانکا

میریسا (Mirissa) از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی در جنوب سریلانکا است. آنچه که این شهر را محبوب کرده، سواحل زیبا، تفریحاتی چون موج‌سواری و ماهیگیری، تماشای درختان نارگیل، مشاهده زندگی موجودات دریایی مانند لاک‌پشت‌ها و حتی نهنگ‌های آبی بزرگ است. غروب و طلوع آفتاب میریسا در سریلانکا مشهور است. بیایید در ادامه با برخی از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا در میریسا آشنا شویم.

ساحل مخفی

در شهر میریسا می‌توانید از ساحل مخفی (Secret Beach) دیدن کنید که در واقع چندان مخفی نیست! اما چون در گوشه‌ای از ساحل اصلی میریسا قرار دارد که دسترسی به آن کمی سخت‌تر است، این لقب را به خود گرفته و اصلا به همین دلیل است که افراد کمتری از آن دیدن می‌کنند. در این منطقه، ۳ ساحل زیبا وجود دارد که از حوضچه‌های سنگی گرفته تا درختان نارگیل، هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند.

بهترین دیدنی های سریلانکا ساحل Secret Beach

صخره طوطی

صخره طوطی (Parrot Rock)، درست در مقابل ساحل میریسا، بر روی آب قرار دارد. این صخره یکی از بهترین نقاط دیدنی سریلانکا برای لذت بردن از مناظر و گرفتن عکس‌های منحصر به‌فرد است.

تپه درختان نارگیل

تپه درخت نارگیل یکی از مکانهای دیدنی سریلانکا برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است. از ساحل میریسا با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به این منطقه دسترسی داشته باشید و یکی از زیباترین بخش‌های سفر خود را تجربه کنید.

تپه نارگیل میریسا Cocoanut Hill

شهر قدیمی گاله و آثار باقی‌مانده

با حضور در این مکان، حتی زمانی که در سریلانکا هستید، احساس می‌کنید که در اروپا هستید. با بازدید از شهر قدیمی گاله و آثار باقی‌مانده آن، فرصتی برای مشاهده آثار اروپایی‌ها در سریلانکا خواهید داشت که تلفیقی کامل از معماری اروپا و سنت‌های آسیای جنوبی گاله است. یکی از زیباترین مکان‌های سریلانکا برای بازدید است. بهترین راه برای گشت‌وگذار در این مکان زیبا، اجاره دوچرخه و پرسه زدن در خیابان‌های گاله است.

جاهای دیدنی سریلانکا در کلمبو (kolombo)

بزرگ‌ترین شهر سریلانکا که زمانی به دلیل ظاهر دلپذیر و سرسبزش به عنوان “باغ شرقی” شناخته می‌شد، با وجود گسترش شهری و رشد سریع، هنوز بسیاری از بلوارهای سرسبز و باغ‌های خود را حفظ کرده است. مجموعه وسیعی از سبک‌های معماری را می‌توان در این شهر پیدا کرد. در حالی که کلمبو مکانی پر هرج‌و‌مرج است، اما هر چیزی که در یک شهر می‌خواهید را دارد. بدون شک با رستوران‌های خارق العاده، موزه‌های جذاب و انبوهی از فروشگاه‌های بزرگ روبه‌رو خواهید شد.

پارک ملی اوداوالاو

این پارک ملی را برای محافظت از حیوانات حیات وحش ساختند. هنگامی که به این پارک ملی برسید با گله‌های فیل احاطه خواهید شد. منظره رویایی جنگلی که این پارک ملی دارد، شما را کاملا جذب خود می‌کند و شما در دل طبیعت خواهید بود.

تور چای و گیاهان دارویی در کلمبو

سریلانکا به خاطر انواع چای معروف است. پایتخت کلمبو با فرش سبزی از مزارع چای پوشیده شده است که به‌خودی خود یک تور جداگانه را می‌طلبد. عطر چای و گیاهان در این دشت‌ها، جادویی باورنکردنی به این مکان می‌بخشد. برای دوست‌داران چای، اینجا مانند بهشتی است که بعد از تولید مستقیم از کارخانه، می‌توانید طعم آن را بچشید.

ساحل پانادورا

ساحل پانادورا که به‌دلیل داشتن یک خط ساحلی بزرگ برای پرواز بادبادک‌ها و منطقه بازی کودکان مشهور شده است، از دیدنی‌های سریلانکا و مکانی ایده‌آل برای تفریحات سرگرم کننده و گذراندن اوقاتی خوش با عزیزان‌تان است. حتی برای پیاده‌روی، دویدن، ورزش و موارد دیگر همراه با غذاهای دریایی خوش طعمی که در این نزدیکی هست، مناسب است.

دریاچه بیرا

اگر جایی وجود دارد که می‌توانید از مزایای ترکیبی ماجراجویی، بازدید، پیک‌نیک و تفریح ​​بهره‌مند شوید، آن دریاچه بیرا است. این مکان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا در کلمبو نیز هست. می‌توان از قایق‌سواری با اردک در دریاچه لذت برد.

جاهای دیدنی سریلانکا در نگومبو (Negombo)

اگرچه نگومبو نمونه‌های زیادی از دیدنی‌های سریلانکا را در خود ندارد، اما نگومبو یک شهر ساحلی دلپذیر است که اگر می‌خواهید روی شن‌های طلایی استراحت کنید، بهترین مکان برای سر زدن به آن است. این شهر که درست در شمال کلمبو واقع شده است، رستوران‌ها، بارها و اقامتگاه‌های زیادی دارد. آب‌وهوای استوایی آن برای استراحت در ساحل ایده‌آل است.

معبد دندان مقدس

این معبد یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا برای زیارت است. این معبد که دالادا مالیگاوا هم نامیده می‌شود، در کاخ سلطنتی پادشاهی کندی قرار دارد. این معبد که دندان افسانه‌ای بودا را در خود جای داده است، یک سایت جهانی است. تزئینات فراوان با پوشش طلایی و معماری فوق‌العاده کانادایی، آن را به منظره‌ای شاد برای بازدیدکنندگان تبدیل کرده است.

نمای کلی پارک‌های ملی مینریا و کادولا

این دو پارک ملی در سریلانکا تنها نیم ساعت با ماشین از هم فاصله دارند. این منطقه دارای حجم زیادی از بوته‌ها و جنگل‌ها و تالاب است. این دو پارک محل زندگی ماکاک‌ها، کروکودیل‌ها، فیل‌ها و گوزن‌ها هستند و تنوع زیستی زیادی دارند. اگرچه پلنگ و خرس تنبل هم در این منطقه پناه گرفته اند، اما تماشای آن‌ها دشوار است.

ساحل پولنا

شما به‌سادگی نمی‌توانید از منظره دیدنی این ساحل به همراه طبیعت سرسبز آن چشم‌پوشی کنید. فقط خود را در ساحل پولنا رها کنید و از آرامش و سکوت دریا لذت ببرید. شما می‌توانید سیتاس‌های محبوب را تماشا کنید که به‌راحتی در سواحل دیگر در دسترس نیستند.

جاهای دیدنی سریلانکا در هیکادووا (Hikkaduwa)

شهر ساحلی و باشکوه هیکادووا که درست در شمال غربی گاله قرار دارد، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا و بسیار محبوب تبدیل کرده است و موقعیت بسیار خوبی برای غواصی و موج‌سواری دارد. در حالی که هیکادووا در سال‌های اخیر کمی توریستی شده است، هنوز هم توانسته جذابیت و خلوت بودن خود را حفظ کند. تماشای غروب خورشید بر فراز اقیانوس هرگز از چشم نمی‌افتد.

پارک ملی هیکادووا

این پارک واقع در نزدیکی شهر هیکادووا در جنوب سریلانکا، یک پارک ملی دریایی است که دارای تنوع زیادی از موجودات دریایی است. این مکان به عنوان یکی دیگر از دیدنی‌های سریلانکا، فعالیت‌های زیادی مانند تورهای تالاب، سافاری تالاب، قایق‌رانی، کایاک‌سواری و غواصی را ارائه می‌دهد.

دریاچه هیکادووا

این دریاچه واقع در شهر هیکادووا، یکی از زیباترین مکان‌های سریلانکا است و مجموعه‌ای از گونه‌های مارمولک‌های مانیتور، پرندگان رنگارنگ، ماهی‌ها، کروکودیل‌ها و لاک‌پشت‌ها را در خود جای داده است. دریاچه هیکادووا به کسانی که به دنبال اوقات فراغت و تجدید قوا هستند، نهایت آرامش را می‌دهد. این دریاچه فعالیت‌هایی مانند قایق‌سواری، قایق‌رانی، کایاک‌سواری و سافاری تالاب را ارائه می‌دهد.

ساحل آکورالا

ساحل ماسه‌ای آکورالا با صخره‌های بی‌نظیر و آب شفاف، تجربه‌ای عالی از ساحل را ارائه می‌دهند. ماهیگیران در اینجا غرفه‌هایی دارند که ماهی‌های تازه پخته شده می‌فروشند. ماجراجویی‌های آبی و طبیعت گردی از جاذبه‌هایی هستند که آکورالا را خاص می‌کنند. تماشای جوجه کشی و شنای لاک‌پشت برای لذت‌بخش خواهد بود.

ساحل ناریگاما

ناریگاما یکی دیگر از سواحل معروف در هیکادووا و از مکان‌های دیدنی سریلانکا است. ناریگاما آرامش را در بهترین حالت خود نشان می‌دهد. در ناریگاما بانوج، پیشخوان غذای دریایی زنده و نوشیدنی‌هایی وجود دارد که شما را در زیر نور آفتاب راحت و راضی نگه می‌دارند و مردم محلی که شما را در ناریگاما صمیمانه راهنمایی می‌کنند. در فصل‌های اوج گردشگری، ساحل بهشتی برای ماجراجویی و ورزش‌های آبی است.

جاهای دیدنی سریلانکا در نووارا الیا (Nuwara Eliya)

این شهر توسط مزارع چای و تپه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده است. با باغ‌های زیبا، ساختمان‌های تاریخی، و آب‌وهوای معتدل، جای تعجب نیست که نووارا الیا نام «انگلستان کوچک» را برای خود به ارمغان بیاورد. زمین‌های گلف بی‌نظیر و یک اداره پست جذاب فقط به این تصویر می‌افزایند. این شهر همچنین دروازه‌ای به بلندترین قله سریلانکا، Pidurutalagala، و پارک ملی دشت هورتون را دارد که به خاطر زیبایی‌های منظره و اکوسیستم‌های منحصر به فردش شناخته شده است.

باغ گیاه‌شناسی هاکگالا

باغ گیاه‌شناسی هاکگالا، یکی دیگر از زیباترین مکان‌های سریلانکا، یک پناهگاه گیاه‌شناسی آرام و سحر انگیز است که بیش از 28 هکتار وسعت دارد و مجموعه متنوعی از گیاهان مثل ارکیده‌، گل رز و سرخس را دارد. این باغ بزرگ، دارای یک دریاچه زیبا و قله معروف Hakgala است. بازدیدکنندگان مجذوب رنگ‌های متنوع و شکوفه‌های معطر می‌شوند. این باغ بهترین جا برای دوست‌داران طبیعت و کسانی است که به دنبال آرامش در میان محیطی خیره‌کننده هستند.

مسیر قطار به سمت الا یا کندی

در سفر 7 ساعته از کندی به بادولا، قطار بین Nuwara Eliya و Kandy یا Ella یکی از زیباترین مسیرهای پهناور جهان است. قطار آبی نمادین شما را از کنار مزارع برنج، املاک سرسبز چای، دهکده‌ها، کوه‌های غول‌پیکر، جنگل‌ها و پل‌های متقاطع با آبشارهای عظیم عبور می‌دهد.

آبشار سنت کلر

نمادی زیبا از طبیعت سریلانکا، آبشار معروف سنت کلر است. آبشار سنت کلر که به آن نیاگارای کوچک در سریلانکا در شهر Talawakele در ناحیه نووارا الیا واقع شده است. این آبشار توسط کوه‌هایی مرتفع در میان آسمان که با ابرهای متحرکش مشرف است احاطه شده است.

جاهای دیدنی سریلانکا در الا (Ella)

الا در محیطی زیبا با تپه‌های پوشیده از جنگل، دره‌های وسیع و مزارع زیبای چای، مکانی دوست‌داشتنی برای گذراندن وقت است و یکی از محبوب‌ترین روستاهای هیل‌کانتری است. با توجه به افزایش محبوبیت اخیر الا، اکثر هتل‌ها، بارها و رستوران‌های الا اکنون برای گردشگران طراحی شده‌اند. پیدا کردن شکل و ظاهر فضای شهری می‌تواند بسیار سخت باشد، اگرچه اگر به دقت به این شهر نگاه کنید، مطمئنا وجود دارد. در هر صورت، حومه شهر و مناظر خیره‌کننده آن، چیزی است که بیشتر مردم به دنبال آن می‌آیند.

کوه صخره‌ای الا

یکی از بهترین مکان‌های پیاده‌روی و طبیعت ‌گردی در سریلانکا، صخره‌های الا است که زیباترین مناظر را ارائه می‌کند. حدود 4 ساعت طول می‌کشد تا از این کوه صخره‌ای بالا و پایین بروید. می‌توانید بنشینید و از آب نارگیل و میوه‌هایی که در بالای آن فروخته می‌شود لذت ببرید.

آبشار راوانا

آبشار راوانا فقط 2 کیلومتر با شهر الا فاصله دارد و در ارتفاع 82 فوتی قرار دارد. مناظر اطراف آبشار راوانا شامل دامنه‌ها، دره‌ها، تپه‌ها و نهرهایی است که صخره‌ها را تزئین می‌کنند.

غار راوانا

غار راوانا در حدود 2 کیلومتری شهر الا قرار دارد. این غار که در پایه یک صخره قرار دارد، یکی از زیبا‌ترین مکان‌های سریلانکا برای بازدید است و برای رسیدن به غار باید 1000 پله را طی کنید. دسترسی به غار از طریق 15 دقیقه پیاده‌روی در جنگل انجام می‌شود و پس از آن باید از طریق یک نردبان باریک به سمت برکه پایین بروید. آب حوض شفاف است و رنگ آبی دارد و به همین دلیل به آن حوض آبی می‌گویند.

جاهای دیدنی سریلانکا در سیگیریا

سیگیریا، که اغلب به عنوان “صخره شیر” شناخته می‌شود، یک قلعه صخره‌ای باستانی و میراث جهانی یونسکو است که در منطقه مرکزی سریلانکا واقع شده است. این شهر یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا است که حدود 200 متر ارتفاع دارد. دیوارهای عمودی و قله مسطح آن زمانی به عنوان یک قلعه سلطنتی مستحکم عمل می‌کرد.

قلعه صخره‌ای سیگیریا

صخره سیگیریا یا صخره شیر، قلعه باستانی است که از یک ارگ تشکیل شده است و دارای ویرانه‌هایی از کاخ‌ها، دروازه شیر، باغ‌ها، خندق‌ها، دیوار آینه‌ای و بسیاری از نقاشی‌های دیواری زیبا (نقاشی‌های ساخته شده با گچ روی دیوارها) است.

معبد غار دامبولا

دامبولا که در داخل سریلانکا واقع شده است به خاطر مجموعه معبد غار خود که مجسمه‌های زیبای بودا و همچنین نقاشی‌های دیواری خارق‌العاده دارد، مشهور شده است. در حالی که این مجموعه چشمگیر است و ارزش بازدید را دارد، اما در تضاد کامل با شهر دامبولا، مکانی پر از ترافیک و آشفته است.

با بالا رفتن از صخره دامبولا فقط با پای پیاده می‌توان به معابد دامبولا رسید. این صعود منظره‌ای پانوراما از زمین‌های هموار زیر را ارائه می‌دهد، و حتی اگر ممکن است برای‌تان دشوار باشد، معابد و مناظر ارزش تلاش را دارند. صخره دامبولا همچنین منظره‌ای درخشان از قلعه صخره‌ای سیگیریا را ارائه می‌دهد.

باغ سلطنتی سیگیریا

باغ‌های سلطنتی خیره‌کننده، قلعه صخره‌ای با ابهت سیگیریا را احاطه کرده‌اند که از فضای سبز پراکنده با استخرهای زیبا، فواره‌ها، تخته‌سنگ‌های غول‌پیکر و تراس‌های زیبا تشکیل شده است. این باغ یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های محوطه‌سازی شده در جهان است.

جاهای دیدنی سریلانکا در آنورادهاپورا (Anuradhapura)

آنورادهاپورا چند مورد از چشمگیرترین آثار تاریخی سریلانکا را در خود جای داده است. به این ترتیب، مکان‌های باستانی شگفت‌انگیزی برای شما وجود دارد که می‌توانید کاوش کنید. علاوه بر مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از کاخ‌ها، معابد و ساختمان‌های باستانی، خود شهر مکانی آرام است و چند بازار محلی برای دیدن دارد. موزه باستان شناسی برای دیدن مجموعه جالب از آثار محلی آن ارزش دیدن دارد.

درختان بودایی سری ماها

جایا سری ماها یکی از باستانی‌ترین درختانی است که حتی امروزه نیز در باغ‌های ماهامونا در آنورادهاپورا در سریلانکا وجود دارند. اگرچه این درخت برای بودایی‌ها مقدس است، بسیاری از افراد متعلق به ادیان دیگر نیز از درخت دیدن می‌کنند تا خود را در زیبایی آرام غوطه‌ور کنند و از زندگی روزمره خود احساس آرامش کنند.

رانوِنولسیا (Ruwanweliseya)

استوپای رانوِنولسیا یکی از بزرگترین استوپاها یا داگوباها است که در قلب شهر آنورادهاپورا قرار دارد. امروزه استوپا رانوِنولسیا با ارتفاع 338 فوت و قطر 951 فوت بلند است. استوپا توسط زمین‌ها و سکوهای سنگفرش بزرگ احاطه شده است که زیبایی مکان را بیشتر کرده است.

صومعه جتاواناراما

صومعه جتاوانارامایا یکی از بزرگترین صومعه‌ها در شهر میراثی آنورادهاپورا در سریلانکا است. امروزه، استوپا دیگر بلندترین نیست، اما یکی از بزرگترین‌ها در جهان است که بیش از پنج هکتار وسعت دارد و بیش از 10000 راهب را در خود جای داده است. استوپا جتاوانارام راهی عالی برای تجربه فرهنگ بودایی در خالص‌ترین شکل آن است.

ایشورومونیا (Isurumuniya)

ایشورومونیا یک معبد بودایی مورد احترام واقع در آنورادهاپورا است. این بنا به خاطر کنده‌کاری‌های صخره‌ای چشمگیر خود، به ویژه علاقه‌مندان به ایشورومونیا، یک مجسمه برجسته که زن و شوهری را در آغوشی عاشقانه به تصویر می‌کشد، مشهور است. همچنین دارای ویژگی‌های قابل توجه دیگری مانند حوضچه نیلوفر آبی است که به آرامش محیط کمک می‌کند.

سخن پایانی

ما در این مجموعه با درک خواسته‌ها و ترجیحات گردشگران، اطمینان حاصل می‌کنیم که تور سریلانکا فقط یک سفر نباشد، بلکه یک داستان با تجربه‌های خاص پشت آن باشد که سفری به‌یادماندنی باشد. از سواحل دنج گرفته تا معابد باستانی، از جنگل‌های بارانی سرسبز گرفته تا بازارهای شلوغ، با هم خاطرات جادویی ایجاد خواهیم کرد که در آزمون زمان مقاومت می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آژانس هواپیمایی تماس حاصل فرمایید.